ישראלים רבים משלמים על ביטוחי הבריאות פרטיים אבל לא תמיד יודעים למה הם זכאים, יתכן מאוד ששילמתם על שירות או אביזר רפואי ולא ידעתם שהוא כלול בביטוח הבריאות שלכם ואתם יכולים לקבל את הכסף חזרה בקלות יחסית.
אני לא מדבר על מחלה קשה, השתלת איברים או ניתוח חלילה (במצבים של קטסטרופות רפואיות בדרך כלל בודקים את הביטוחים די מהר), אני מדבר על היומיום שלנו.
דוגמא טובה שאני אוהב לתת (סיפור אמיתי) היא של חבר טוב שלי, מנכל של סוכנות ביטוח מהגדולות בארץ שכמובן, כיאה למנכל סוכנות לביטוח, מחזיק בכל הביטוחים הפרטיים שקיימים בערך, אותו חבר שילם במשך חודשים רבים עבור מפגשים פרטיים לבנו עם קלינאית תקשורת ולא "זכר" לתבוע את הביטוח ולקבל החזר. ככה שזה יכול לקרות לכולם.
בדיקות CT, בדיקות MRI, התייעצות עם רופא מומחה, רכישת אביזרים רפואיים כתוצאה מתאונה, טיפולים פסיכולוגיים בעקבות מוות מקרבה ראשונה, טיפול בתאי לחץ, פיזיוטרפיה, דיקור סיני, שיאצו, סוג'וק, פאולה, אוסטיאופתיה, כירופרקטיקה, הומואופתיה, פלדנקרייז, ביופידבק, ייעוץ דיאטטי
סקירות גנטיות למיניהן, סקירות אולטרסאונד, הפריות חוץ גופיות.
קלינאי תקשורת, ריפוי בעיסוק, רכיבה טיפולית, טיפול רגשי, טיפול בהפרעות קשב וריכוז, ייעוץ דידקטי.
כאמור זוהי רק רשימה חלקית וקיימים שירותים רבים נוספים, הכל תלוי באיזה פוליסה רכשתם ובאיזה חברת ביטוח. לא רק שקשה לדעת על מה בדיוק אתם מכוסים, במקרה של תביעה לא תמיד יודעים לאן לפנות ומסתבכים עם הבירוקטיה. "
השירות מתאים לכל לקוח המשלם באופן פרטי על ביטוח בריאות בחברות הביטוח המסורתיות (לא בחברות ישירות כמו ביטוח ישיר, 9 מליון או AIG) ויש לו שאלה או החזר שהוא צריך לקבל ורוצה שנבצע עבורו את התביעה.
זה מאוד משתנה לפי סוג הכיסוי וחברת הביטוח, לכן קשה לתת תשובה מדוייקת לשאלה זו. בדרך כלל ניתן לתבוע על אירועים שקרו בין 3 ל 5 שנים אחורה.
אל דאגה, אתה לא חייב לדעת, בשלב הראשון אנחנו נכנסים להר הביטוח על מנת לבדוק היכן אתה מבוטח ועל מה, לאחר מכן אנחנו מוציאים את העתק הפוליסה עצמה כדי לבדוק את הכיסוים.
אין רשימה כזאת, כל חברה מכסה על דברים אחרים, הדרך לדעת היא להוציא את העתק הפוליסה שלך ספציפית ולראות שם את השירותים עליהם אתה יכול לתבוע החזר
אם הינך מחזיק בביטוח בריאות של אחת מהחברות הישירות עליך להתנהל ישירות מול חברת הביטוח שלך, להתקשר ולשאול האם יש לך כיסוי לשירות שברצונך לתבוע.
אין איך לדעת מראש האם יש או אין לך את הכיסוי הרלוונטי, כדי לתת תשובה מדוייקת עלינו להוציא את הפוליסות שלך, לקרוא את כל הסעיפים הקטנים ולהגיש את התביעה.
בכל מקרה אנחנו מתחייבים להוציא את המקסימום המגיע לך.
חברות הביטוח לא ימסרו לנו מידע ולא יתנו לנו לטפל לכם בתביעה במידה ולא נהיה הסוכנים המטפלים בפוליסות שלכם.
זהו הליך טכני לחלוטין בחברת הביטוח בו משנים אך ורק את הסוכן המטפל.
בוודאי שלא!
הכיסויים הביטוחיים שלך נשארים כמו שהם ולא ניתן לשנות אותם ללא אישור ממך ובכתב.
כמו כל סוכנויות הביטוח, הגוף האמון על פיקוח אלינו הוא רשות שוק ההון במשרד האוצר והמפקח על הביטוח, גופים אלה קובעים את החוקים (רגולציה) בתחום הביטוח ומפקחים על כל סוכני וחברות הביטוח.
בוודאי שלא!
לביצוע כל שינוי נדרש אישור ממך ובכתב.
אנחנו רוצים להרוויח אותך כלקוח שלנו ומקבלים עמלות מחברות הביטוח, לכן אנו יכולים להציע את השירות הזה ללא עלות.
בוודאי, במידה ולא תמצא ערך בשירות שלנו כסוכן הביטוח שלך תוכל בכל רגע נתון ובקלות לחזור לסוכן הקודם שלך או למנות סוכן ביטוח אחר לבחירתך.